wtorek, 31 marca 2015

Sernik na zimno

Składniki na spód: 

Mąka pszenna ( może być każda inna np. orkiszowa)  80 g
Jaja 4 szt.+ 1 białko jaja
Słodzik np. stewia do smaku ( ja dałem zwykły słodzik)

Składniki na wierzch:

Żelatyna 40 g
Woda 3-3,5 szklanki (ok. 800 ml)
Słodziki np. stewia (wg. uznania)
Twaróg chudy 120 g
Ulubione owoce pół szklanki. ( ja dałem jagody).


WYKONANIE: 

Najpierw robimy spód ciasta (jeżeli chcecie bardziej fit możecie zrobić bez spodu i pominąć ten krok). Jaja ubijamy mikserem ze słodzikiem (ilość słodzika wg. uznania), dodajemy mąkę i dalej miksujemy na jednolitą masę. Gdy masa zostanie ubita, wlewamy ją do foremki wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika nagrzanego do ok. 180 stopni oraz pieczemy ok. 15 minut.
Następnie wyjmujemy i studzimy ciasto.
Teraz robimy kolejne warstwy. Żelatynę zalewamy wrzącą wodą i cały czas mieszamy by nie było gródek, następnie dodajemy słodziki oraz owoce. Otrzymaną galaretkę odstawiamy na bok i zabieramy się za twaróg. Twaróg blendujemy dodajemy mniejszą połowę galaretki którą wcześniej zrobiliśmy i blendujemy na jednolita masę (można dodać jeszcze słodzik by była słodsza) oraz dodatkową łyżeczkę żelatyny by mieć pewność, że się skrzepnie. Tzn. ja dałem dodatkową łyżeczkę, ale możliwe , że bez niej tez się  zestali.
Teraz składamy całe ciasto czyli upieczony na początku spód zalewamy schłodzoną masą serową i wstawiamy do lodówki do skrzepnięcia,. Gdy masa się zestali zalewamy ją pozostałą galaretką i wstawiamy do lodówki. Gotowe :)

SMACZNEGO !!!



Brak komentarzy: